Copiii fara etichete

luni, 8 aprilie 2013

LUMEA SPUNE NU VIOLENTEI IMPOTRIVA COPIILOR!

Incerc sa ma adun si sa exprim in cuvinte lucrurile pe care le simt. Sunt atat de contradictorii si dureroase. Imi este greu.
O sa incep cu niste cifre, ca sa intelegeti de ce zic ca imi este greu.

"În România anului 2013, 38% dintre părinţi recunosc abuzul fizic asupra copiilor în familie;63% dintre copii afirmă că sunt bătuţi acasă de către părinţii lor, iar corecţiile precum „lovitul cu palma” sau „urecheala” nu sunt percepute de majoritatea părinţilor, şi într-o anumită măsură, nici de copii, ca fiind comportamente din sfera abuzului fizic; 20% dintre părinţi apreciază pozitiv bătaia ca mijloc de educaţie a copilului18% dintre copii afirmă că au fost bătuţi acasă cu băţul sau nuiaua, 13% cu cureaua, 8% cu lingura de lemn". 

Informatii preluate de pe www.salvaticopiii.ro.


In Romania anului 2013 cand ai acces la sute de carti, site-uri, bloguri ca sa nu zic de cursuri si workshop-uri in care poti invata cum sa iti educi copilul fara violenta, este inadmisibil asa ceva. Pentru ca eu am curajul sa o spun pe aia dreapta, sunt o gramada de oameni cu un anumit nivel intelectual si social despre care nu ti-ai putea imagina asa ceva si  care totusi isi abuzeaza copiii. Ar fi interesant de facut si o statistica vizavi de aceste cifre si in ceea ce priveste mediul rural sau urban, nivelul de studii sau venitul. Dar cred ca procentele ne-ar uimi cel putin la fel de tare ca partea de mai sus.

Chiar acum cateva zile aveam o conversatie cu cineva din familie care imi spunea ca i-a dat 2 palme lui Andrei la fund ( Andrei are 1 an si jumatate) ca nu s-a inteles cu el in nu stiu ce chestie...si de fapt nici nu imi pasa. Si ca, ar trebui sa incep si eu sa ii mai dau din cand in cand, ca altfel o sa mi se suie in cap. Evident ca mi-a crescut tensiunea numai gandindu-ma ca as putea sa imi lovesc copilul. 
Eu am fost lovita foarte mult cand eram mica si nu vad ABSOLUT nimic BUN rezultat in urma acestui lucru. Nu au ramas decat traume, cicatrici, resentimente...

Daca se poate sa nu "ti se suie copilul" in cap si fara sa il bati sau sa il pedepsesti? O, da, cum sa nu. Dar asta necesita tact, rabdare, empatie, echidemnitate din partea parintilor. Din pacate de multe ori asta lipseste. Ca parinte, in momentul in care nu esti in stare sa iti revendici autoritatea in fata copilului prin propriu exemplu, prin stapanire de sine, prin incredere in copil, ce faci? Iti iei copilul la bataie! Orice parinte normal la cap ar spune ca si-ar da si inima ( la propriu) pentru copilul lui, atunci cum sa il iei la bataie? Cum sa il lovesti? Cum sa ii provoci durere? Ca sa invete ca nu ar voie sa se joace cu nu stiu ce obiect? INADMISIBIL.


De ce ziceam sentimente contradictorii? Pentru ca, in toata energia asta negativa pe care o simt acum,  sunt profund impresionata de intiativa celor de la Salvati Copii care a lansat in data de 19 martie 2013 campania "Copii fara etichete"O CAMPANIE PENTRU CONȘTIENTIZARE ȘI SCHIMBARE SOCIALĂ PENTRU A COMBATE VIOLENȚA ÎMPOTRIVA COPIILOR, o campanie de mare anvergura si speram cu rezultate spectaculoase.

Mesajul cheie transmis este prin această campanie este: Îi ajutăm pe copiii noștri să devină Oameni Mari, dacă îi creștem fără etichetele educaționale tradiționale: bătaie, umilință, jigniri, stigma pe criterii sociale sau etnice


Intregul comunicat il gasiti aici http://www.salvaticopiii.ro/comunicat_mapa_campanie.pdf 

Indemnul meu ca MAMA si COPIL in acelasi timp este sa nu mai etichetati copii si sa deschideti ochii si inima catre un dialog echidemn!






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu