Copiii fara etichete

miercuri, 1 mai 2013

"Siguranta" copiilor



In acest post nu mi-am propus sa abordez teme precum siguranta in trafic, la locurile de joaca sau pe strada pentru ca despre asta este plin online-ul. Vreau sa va vorbesc si povestesc din experienta proprie despre siguranta domestica, siguranta in casa.
Vrem, nu vrem copilul isi petrece cea mai mare parte a timpului in casa descoperind sau mai bine zis cotrobaind. In principiu avem doua variante de adoptat. Prima ar fi aceea cu Nu ai voie acolo, nu ai voie dincolo, nu trage aia, nu arunca ailalta, nu desface, nu, nu , nu…etc. Si cea de a doua ar fi aceea in care copilul are acces  cam la tot ce e prin casa.
Prima optiune nu o recomand sub nici o forma. Pe langa faptul ca este daunatoare pentru copil emotional si psihic, va devein un real motiv de stres si pentru mama deoarece perioada in care cauta peste tot, desface, arunca, muta obiectele nu tine cateva saptamani, perioada se intinde cam pana la 2 ani cand deja cunoaste cam tot ce si pe unde se afla si atunci curiozitatea nu ii mai este starnita atat  de usor de o usa  de dulap inchisa.
Cat despre cea ce a doua variant, va rog sa observati ca am spus subliniat faptul ca micutul are acces CAM la tot ce se poate gasi intr-o casa. Din propria experienta va spun ca vor exista cateva locuri in care in care siguranta ii va fi pusa in pericol daca nu se iau masuri suplimentare de protectie. Ca orice om am prin casa o gramada de sertare ( multe dintre ele fara manere) si dulapuri care sunt exploatate cu mare interes in fiecare zi, de parca peste noapte ar veni un spiridus si le-ar umple cu fel de fel de minuni.  Cred ca va este evident ca sunt pro expoatare, dar am fost “obligata ” sa ii restrictionez accesul in cateva locuri pentru ca pur si simplu nu aveam unde sa mut obiectele “periculoase”.

 In baie am un dulapior plin cu detergent, vanish, geluri de dus, substante de curatenie evident toate foarte frumos colorate si atragatoare. Nu am avut incotro si a trebuie sa blochez accesul pentru a-l opri sa le linga  de fiecare data cand intra in baie . In bucatarie cam aceeasi poveste cu masca de la chiuveta unde aveam o gramada de borcane cu conseve, solutie pentru curatat plita. L-am blocat pentru ca mi se pare destul de periculos sa se joace cu sticla mai ales cand lua borcanele si incerca sa le puna pe masa ( masa care inca ii este deasupra capului). Pentru ambele folosesc sistemul de blocare universal.
In dormitor am dulap cu usi culisante in care chiar eu mi-am prins degetele de cateva ori din graba si neatentie.. A fost crunt. Am fost foarte stresata pana am gasit cu ce sa le fac sa nu se mai miste. Tot sistemul universal folosesc. De asta am zis ca este preferatul meu.
Am de asemenea si protectiile pentru prize, dar sincer nu prea le vad rostul. Intr-adevar copilul ne imita in incearca sa bage in priza diverse incarcatoare de la telefon, aspirator dar nu altceva care sa ii puna in pericol viata. Cu toate astea am mers pe principiu paza buna trece primejdia rea, desi mai am unele care nu sunt acoperite...:(
Folosesc si coltarele la masa din sufragerie deoarece obisnuia mult sa mearga in patru labute pe acolo si imi era frica sa nu se ridice cu capul exact in colt. Nu a facut asta niciodata dar cand a alunecat de pe canapea a fost protejat in momentul in care a cazut cu capsorul in coltul de la masa. Financiar consider ca si-au facut treaba daca l-au protejat chiar si o singura data. 
Tot ce am povestit mai sus reprezinta de fapt motivul pentru care comercializez aceste produse. Simt cat de folositoare ne sunt noua, stiu ca le-am gasit destul de greu si stiu ca mi s-au parut scumpe unde le-am gasit la momentul respectiv. 
Nu cred ca este cazul sa luat din fiecare model cate 5 bucati, dar nu uitati totusi sa sunteti responsabili de siguranta copilasului vostru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu